Działam, poznaję, dzielę się… - zajęcia przygotowawcze

Zachwycamy się zabytkami na różnych kontynentach, dech zapierają nam niezwykłe widoki niebezpiecznych kanionów, wysokich górskich szczytów, nasze podniebienia upajają się potrawami rożnych kuchni świata. Podróżujemy w egzotyczne miejsca, uczymy się języków obcych, wyjeżdżamy w poszukiwaniu  pracy, odpoczynku. Świat „kurczy się” i coraz częściej funkcjonujemy w grupach zróżnicowanych kulturowo. Dlatego warto wzbudzać u dzieci i młodzieży wrażliwość i otwartość na inne kultury, ale także szacunek i dumę z dokonań naszych przodków, ze stworzonych przez nich obyczajów i kultury.

Działam, poznaję, dzielę się- tak mogą powiedzieć uczniowie klas szóstych i siódmych Szkoły Podstawowej w Jordanowie, którzy biorą udział w projekcie POWER. Zostali zakwalifikowani do drugiej mobilności i przygotowują się do wyjazdu do Hiszpanii.

Tym razem zaprezentują swym kolegom z Buñol obyczaje wielkanocne, wiosenne oraz polskie legendy. Dlatego uczestniczą w zajęciach poszerzających ich wiedzę o kulturze i tradycjach naszego kraju oraz w warsztatach medialno-informatycznych, dzięki którym przygotują ciekawe prezentacje i stworzą reportaż o swoich działaniach i podróży. Doskonalą także  umiejętności językowe, które pozwolą im na prowadzenie zajęć i wspólną zabawę z Hiszpanami. Poznanie nowego kraju i jego mieszkańców ułatwią zajęcia kulturowo- geograficzne. Ponadto zajęcia z pedagogiem uczą ich jak radzić sobie z rozłąką i stresem w zupełnie nowym miejscu.

Projekt pozwoli wesprzeć uczniów w rozwoju tak ważnych i poszukiwanych na rynku pracy kompetencji: otwartości, kreatywności, myślenia krytycznego i analitycznego, umiejętności pracy projektowej i współpracy.

IMG 4981

IMG 4980

IMG 4978IMG 4979

Zebranie z rodzicami

15 lutego o godzinie 16:00 w budynku przy ulicy Kolejowej w świetlicy szkolnej odbędzie się spotkanie informacyjne dla rodziców wszystkich osób zakwalifikowanych do drugiego wyjazdu w ramach projektu POWER "Ponadnarodowa mobilność uczniów".
 
W razie jakichkolwiek pytań, proszę kontaktować się z koordynatorem projektu - panią Merz.

Już są wyniki rekrutacji do 2 wyjazdu!

Ilość zgłoszeń przy 2 rekrutacji wyniosła ponad 30. Bardzo chcielibyśmy wybrać wszystkich. Niestety na wyjazd możemy zabrać tylko 20 osób (po 4 z każdej klasy - 6a, 7a, 7b, 7c i 7d).

Gratulujemy serdecznie wszystkim, którzy się zakwalifikowali!

Jesteście ciekawi, kto najprawdopodobniej końcem marca zawita do Hiszpanii? Zerknijcie na poniższą listę.

LISTA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH DO DRUGIEGO WYJAZDU

Załączamy również listę rezerwową osób, którym niewiele zabrakło i mają szansę wyjechać w marcu, gdyby któryś z uczestników musiał zrezygnować.

LISTA REZERWOWA UCZESTNIKÓW DO DRUGIEGO WYJAZDU

Test z angielskiego w ramach rekrutacji do drugiej mobilności

UWAGA ZMIANA MIEJSCA I GODZIN TESTU!!!

W środę 26.01.2022 w szkole przy ulicy KONOPNICKIEJ odbędzie się test kompetencji z języka angielskiego do drugiego wyjazdu mobilności w ramach projektu POWER. Test będzie trwał 30 minut, a po nim nastąpi jeszcze bardzo krótka rozmowa (losowanie 3 pytań w języku angielskim). Poniżej zamieszczamy godziny i miejsce testu dla poszczególnych klas:

9:00 - 9:30 – klasa 6a (sala nr 13)

9:15 - 9:45 – klasa 7a i 7d (sala nr 15)

9:40 - 10:10 – klasa 7b (sala nr 13)

10:00 - 10:30 – klasa 7c (sala nr 15)

Po skończonym teście pisemnym od razu kierujemy się do sali nr 10 i 11 na część ustną.

Jeśli ktoś wie, że w tym czasie nie będzie mógł przystąpić do testu, prosimy o niezwłoczne zgłoszenie tego do koordynatora projektu - p. Pauliny Merz (osobiście lub za pośrednictwem edziennika).

 

Rekrutacja do 2 wyjazdu w ramach "Polsko-hiszpańskiej fiesty kulturowej"

POWER.jpg

Od 10 stycznia 2022 r. (poniedziałek) rusza rekrutacja do drugiego wyjazdu w ramach projektu „Polsko-hiszpańska fiesta kulturowa” z programu POWER „Ponadnarodowa mobilność uczniów”.

Projekt skierowany jest do uczniów klas VI i VII i udział w nim jest całkowicie bezpłatny. Jeśli sytuacja w Polsce i Hiszpanii związana z pandemią nie pokrzyżuje nam planów, wyjazd odbędzie się w dniach: 20-27.03.2022.

Do wyjazdu zostanie zakwalifikowanych czworo uczniów z każdej klasy (6a, 7a, 7b, 7c, 7d) spełniających warunki rekrutacji i posiadających najwyższą liczbę punktów. Dlatego zachęcamy do dokładnego zapoznania się z poniższym załącznikiem Regulaminu Rekrutacji (będzie on również od poniedziałku wywieszony na ulicy Konopnickiej w gablotce na I piętrze obok sali 12).

Formularze będą do odbioru w sekretariacie przy Konopnickiej od poniedziałku (10.01.22).

Wypełniony formularz wraz z wszystkimi dokumentami należy złożyć do sekretariatu do 21.01.2022r. Termin składania formularzy jest ostateczny!

Od 10.01 do 14.01 pudełko będzie znajdowało się w sekretariacie przy ulicy Konopnickiej.

Od 17.01 do 21.01 pudełko zostanie przeniesione do sekretariatu przy ulicy Kolejowej.

REGULAMIN REKRUTACJI DLA II GRUPY MOBILNOŚCI

Tydzień hiszpańskiej fiesty

Espana1Celem naszych działań i podróży było poznanie hiszpańskiej kultury, tradycji i obyczajów. Mogliśmy poznać niezwykłe miejsca i ich przyjaznych, energetycznych mieszkańców: malowniczo położone Buñol, Walencję, w której średniowieczna przeszłość splata się z teraźniejszością oraz tajemniczą Peñíscolę.

Espana2Wspólne spotkania z hiszpańską młodzieżą, zabawy, działania, a nawet mecze piłki nożnej sprzyjały wzajemnemu poznawaniu naszych krajów, tradycji, obyczajów. Dzięki nim doskonaliliśmy znajomość języka angielskiego i poznawaliśmy język hiszpański, dzięki czemu wiemy na przykład co oznacza zwrot:” no golpees la puerta”. Mobilność pozwoliła nam wytłumaczyć Hiszpanom, czym są nasze andrzejki.  Mogliśmy razem powróżyć, lejąc wosk przez dziurkę od klucza, odkrywając symboliczne przedmioty pod talerzykami i wspólnie się pobawić. Zaprezentowaliśmy również polskie obyczaje bożonarodzeniowe i wspólnie z Hiszpanami piekliśmy i zdobiliśmy pyszne świąteczne pierniczki. Dzięki wyjazdowi poznaliśmy tajniki smakowitej hiszpańskiej kuchni: pachnących churrosów, walencjańskiej paelli i omletów ziemniaczanych. Polsko – hiszpańska fiesta to oczywiście flamenco zatańczone przez nauczycielki z Buñol: panią Carmen i panią Ewę, które do wspólnej zabawy zaprosiły i nas.

EspanaWyjazd na południe Hiszpanii pozwolił nam zwiedzać i jednocześnie doskonale się bawić. Wzięliśmy udział w grze terenowej w zamku templariuszy w Peñíscoli, co nie było łatwym zadaniem, ponieważ pani przewodnik przygotowała zadania w języku angielskim. Świetnie sobie z tym problemem poradziliśmy, szukając tajemnych znaków, informacji i przejść. Stanęliśmy w szranki z najlepszymi poszukiwaczami Świętego Graala: Rycerzami Okrągłego Stołu i Indianą Jonsem i odnaleźliśmy tę znaną na całym świecie relikwię w trzynastowiecznej katedrze w Walencji. Mogliśmy podziwiać obrazy znanego malarza hiszpańskiego Goi w katedralnej kaplicy San Francisco de Borja, a nawet odnaleźliśmy tam wizerunek Matki Boskiej Częstochowskiej. Zobaczyliśmy i poczuliśmy wszelkie przyprawy, owoce i owoce morza w Mercado Central, czyli największej hali targowej. Oczywiście zwiedziliśmy Muzeum Nauki Księcia Filipa i L'Oceanogràfic, w którym zachwyciły nas pokazy delfinów i największy w Europie szklany tunel, dzięki któremu mogliśmy podziwiać podwodny świat z jego niezwykłymi przedstawicielami różnymi gatunkami rekinów, meduz i egzotycznych ryb.

Espana3Tydzień w pachnącej pomarańczami, oliwkami i tymiankiem Hiszpanii skończył się niestety bardzo szybko. Pozostaną z nami niezwykłe wspomnienia wspólnych wypraw, rozmów i zabaw z hiszpańskimi przyjaciółmi oraz wspólnych posiłków z tradycyjnymi hiszpańskimi śniadaniami na słodko i niekończącymi się rozmowami. Wyprawa poprawiła naszą pewność siebie. Wiemy, że możemy na siebie liczyć, mimo że jesteśmy z różnych klas, nadal chętnie się spotykamy, śmiejemy i bawimy.

 

Przygotowania do pierwszej hiszpańskiej fiesty

Uczniowie klas 6 i 7 we wrześniu wzięli udział w rekrutacji do kolejnego naboru w ramach projektu PO WER „Ponadnarodowej mobilności uczniów”.

Tym razem tematyką projektu jest „Polsko-hiszpańska fiesta kulturowa”, co oznacza mnóstwo zajęć, na których uczniowie poznawali kulturę polską i hiszpańską, mieli możliwość zapoznać się z różnymi obrzędami, wyszukiwać magiczne rośliny, ćwiczyć wykonywanie ozdób bożonarodzeniowych, wyszukiwać najciekawsze wróżby i przepisy, a także nauczyć się kolęd i przyśpiewek ludowych. To wszystko podczas zajęć tematycznych.

Oprócz tego mogli przygotować prezentację o Polsce i Jordanowie oraz poćwiczyć ją w języku angielskim na zajęciach z języka angielskiego. Dzięki nim zapoznali się również z podstawowymi zwrotami angielskimi i przygotowali potrzebne im słownictwo.

Na warsztatach medialno-informatycznych szlifowali swoje umiejętności tworzenia prezentacji na genia.ly, a także dowiedzieli się jak tworzyć reportaż filmowy.

Ponadto na zajęciach kulturowo-geograficznych zapoznali się bliżej z regionem Walencji i samego Buñol. Spotkania bardzo ich zaintrygowały i wzbudziły ciekawość co do tego, co czeka ich już za niecały tydzień.

Nie obyło się też bez zajęć z pedagogiem szkolnym, by nauczyć się, jak radzić sobie ze stresem i nową sytuacją.

A wszystko dzięki współfinansowaniu przedsięwzięcia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

przygotowawcze fiesta

Więcej zdjęć z przygotowań znajdziecie na naszym szkolnym Facebookulink

A więcej o zajęciach przygotowawczych przeczytacie na portalu Sucha24 - link

Spotkanie informacyjne

16 października o godzinie 9:00 w budynku przy ulicy Konopnickiej odbędzie się spotkanie informacyjne dla wszystkich osób zakwalifikowanych do pierwszego wyjazdu w ramach projektu POWER "Ponadnarodowa mobilność uczniów".
 
W razie jakichkolwiek pytań, proszę kontaktować się z koordynatorem projektu - panią Merz.

Już są wyniki rekrutacji do 1 wyjazdu!

Wyniki do 1 wyjazdu uczniów w ramach projektu "Polsko-hiszpańska fiesta kulturowa" już są!!!

power plakat 3 nabór

Ilość zgłoszeń przekroczyła nasze najśmielsze oczekiwania - było ich prawie 50!

Niestety na pierwszy wyjazd możemy zabrać tylko 20 osób (po 4 z każdej klasy - 6a, 7a, 7b, 7c i 7d).

Gratulujemy wszystkim, bo poziom był naprawdę wyrównany i osoby, którym teraz zabrakło niewiele, mogą się już szykować na kolejną rekrutację w styczniu.

Jesteście ciekawi, kto już powoli ma pakować walizki na listopadowy wyjazd? Zerknijcie na poniższą listę.

LISTA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH DO PIERWSZEGO WYJAZDU

Załączamy również listę rezerwową osób, którym niewiele zabrakło i mają szansę wyjechać w listopadzie, gdyby któryś z uczestników musiał zrezygnować. Jesteśmy przekonani, że nawet jeśli nie wyjedziecie w listopadzie, to uda Wam się pojechać z 2 grupą.

LISTA REZERWOWA UCZESTNIKÓW DO PIERWSZEGO WYJAZDU

Test kompetencji z języka angielskiego

Informujemy, że w piątek (17.09.2021) odbędzie się test kompetencji z języka angielskiego (część pisemna i ustna) dla osób, które złożyły swoje formularze.
 
KLASY: 6A i 7C o godzinie 13:30
 
KLASY: 7A, 7B i 7D o godzinie 14:15
 
Spotykamy się pod salą numer 24 (drugie piętro).

Uwaga uczniowie klas siódmych i szóstej „a”!!!

Rusza rekrutacja kolejnej edycji Power!!! 

Jeśli chciałbyś przeżyć niezwykłą przygodę w Hiszpanii, pragniesz rozwijać swe umiejętności językowe i chcesz poznać kulturę mieszkańców południowo- zachodniej Europy, udaj się po formularz zgłoszeniowy do sekretariatu Szkoły w budynku przy Konopnickiej. Rekrutacja rozpoczyna się 06.09.2021. Dokumentację należy złożyć do 14 września 2021 u pań: P. Merz lub B. Gwiżdż.

Termin składania formularzy  jest ostateczny!

Regulamin rekrutacji znajduje się poniżej oraz w gablocie przy sali nr 12 na ulicy Konopnickiej. Prosimy o dokładne zapoznanie się z tym dokumentem!

Regulamin Rekrutacji uczestników do I mobilności

Akcja informacyjna

POWER

W roku szkolnym 2021/2022 od 1.09 rusza projekt, który realizowany jest przez uczniów klas VI-VII.

Uczniowie w ramach przedsięwzięcia wyjadą do Szkoły Podstawowej w Buñol w Hiszpanii w dwóch dwudziestoosobowych grupach (pierwsza w listopadzie 2021r, druga w marcu 2022r).

Podczas wymiany uczniowie obu szkół będą uczestniczyć w warsztatach z zakresu przedmiotów humanistyczno-artystycznych „Polsko- hiszpańska fiesta kulturowa".

Projekt finansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Power „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów” oraz współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.