W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klas 8 wzięli udział w międzynarodowym projekcie eTwinning rozwijając swoje umiejętności językowe oraz kompetencje kluczowe. Głównym celem projektu była międzynarodowa współpraca uczniów z różnych krajów Europy oraz utrwalenie zagadnień leksykalno- gramatycznych z podstawowych działów nauki języka niemieckiego dla poczatkujących.
Projekt został założony w październiku z inicjatywy p. Barbary Gwiżdż, a prowadzony od listopada do maja przez p. Annę Spytkowską.
Uczestnicy projektu:
Klaudia Firek kl. 8A
Wiktor Sękowski kl. 8A
Julia Matejko kl. 8A/ Wojciech Bosowski kl. 8B
Hanna Ciesielczyk kl. 8B
Dawid Giza kl. 8B
Oliwia Książek kl.8B
Kacper Trębacz kl.8B
Krystian Żądło kl.8B
Anna Sitarczyk kl. 8D
Współpracowaliśmy z uczniami z Turcji, Chorwacji i Grecji. Nasze aktywności odbywały się zgodnie z planem.
Pracę rozpoczęliśmy od przygotowania logo naszego projektu. Kilka naszych przykładów:
W wyniku głosowania wyłoniono najpiękniejsze logo, które przygotowali nasi partnerzy z Turcji.
Logo naszego projektu
Następnie zapoznaliśmy się z uczestnikami projektu pisząc o sobie krótkie informacje za pomocą aplikacji Padlet.
https://padlet.com/karizmatercume79/bung-macht-den-meister-vorstellungen-november-2022-avjswf5py0x8qyxd
Powitaliśmy się również w grupach mieszanych online rozmawiając poprzez Chatroom.
Przedstawiliśmy również naszą szkołę, nagrywając krótki film: https://youtu.be/kH4RC-ro6rE
Tworząc plakaty w Canvie przedstawiliśmy swoją rodzinę, utrwalając w ten sposób leksykę i konstrukcję zdań prostych i złożonych. Z naszych plakatów powstała internetowa książeczka w programie bookcreator:
https://read.bookcreator.com/uAuSVlq2phNLUXxZacqzPr1Yb0L2/cM_qmynhRdWAcCfB_LV3Qw
Nauczyciele spotkali się z uczniami online na Twinsspace. Przez usterki spotkanie kontynuowaliśmy na Zoomie. Relacja ze spotkania na kanale youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=rHnS7JjB5HI
Ćwicząc poprawną wymowę nagrywaliśmy opis swojego dnia, dzięki aplikacji Padlet. Zapraszamy do odsłuchania: https://padlet.com/annaspytkowska123/6yipq7pyphs0jfsz
Kolejnym interesującym zadaniem było tworzenie chmury słów za pomocą wordcloud. Korzystając z narzędzia Flipsneck i Bookcreator z naszych prac utworzyliśmy broszurkę o tematyce hobby. https://read.bookcreator.com/uAuSVlq2phNLUXxZacqzPr1Yb0L2/6uWABcsuT72Dzs9NNu1BlQ
Kolejną aktywnością było opisanie naszych zwyczajów żywieniowych. https://padlet.com/annaspytkowska123/ess-und-trinkgewohnheiten-63wmt114o6lf33ti
W grupach mieszanych pisaliśmy za pomocą narzędzia mentimeter, które słówka niemieckie szczególnie zapadły nam w pamięci, podczas aktywności w projekcie.
W marcu wzięliśmy udział w konkursie wiedzy o projekcie – nauczyciele przygotowali test Kahoot.
Pracowaliśmy nad wspólnym produktem końcowym projektu tworząc fantastyczny słownik niemiecko-angielski w programie Canva. Zapraszamy do obejrzenia: https://l24.im/jfct
Na koniec wypełniliśmy ankiety oraz wyraziliśmy nasze opinie dotyczące projektu. Z ewaluacji projektu wynika, że 95 % uczniów uznało, że uczestnictwo w projekcie przyczyniło się do rozwoju ich kompetencji językowych.
Na koniec pracowaliśmy ze słownikiem, porównując zakres leksykalny, wykonując plakaty, które teraz zdobią klasę językową w naszej szkole.
Uczniowie klas VIII w ramach zajęć rozwijających z języka angielskiego podjęli się realizacji projektu międzynarodowego eTwinning z języka angielskiego o nazwie „B.B.C: Building Bridges Creatively” założonego przez szkołę partnerską z Turcji.
Projekt ma charakter zdalny i opiera się na współpracy ponad ponad 100 szkół. Większość z nich to szkoły z Europy, które są członkami platformy eTwinning, ale dołączyli do nas również nauczyciele z całego świata! Głównym tematem jest szeroko pojęte dziedzictwo kulturowe, czyli m.in. różne święta, wydarzenia, piękno przyrody, zabytki, miejsca historyczne, systemy edukacyjne itp. w krajach szkół biorących udział w projekcie.
Uczniowie będą pod opieką Pani Pauliny Merz grać w gry, rozwiązywać quizy, przygotowywać filmy, prezentacje, plakaty itp., a także uczestniczyć w spotkaniach online oraz brać udział w mieszanych międzynarodowych zespołach.
Dzięki temu projektowi spodziewamy się w zabawny i kreatywny sposób budować współpracę (mosty) między krajami. Uczniowie będą świadomi tego, że mają przyjaciół, którzy mieszkają daleko. Nauczą się, jak pokojowo żyją ze sobą różni ludzie. Dostrzegą znaczenie uniwersalnych wartości, takich jak miłość, szacunek i tolerancja, budując między sobą jednoczące ich mosty.
Miło nam poinformować, że nasza szkoła rozpoczyna realizację projektu międzynarodowego eTwinning z języka niemieckiego o nazwie „Unterrichtsthemen mal anders”.
Projekt jest wdrażany w szkole podstawowej, zajmując się w inny sposób wszechobecnymi tematami z podręczników. W trakcie projektu chętni uczniowie klas VII będą mieli okazję zapoznać się z różnymi narzędziami i programami cyfrowymi oraz poprzez ich wykorzystanie zdobyć i udoskonalić znajomość czterech podstawowych kompetencji językowych. Prezentując rodzinę, szkołę, kraj, ich idoli, tworząc komiksy, interaktywne obrazy, wykorzystując filmy, debaty i prezentacje, uczniowie zyskają wgląd w nowe podejścia do pracy ze znanymi tematami. Oczekiwane rezultaty: nabycie pozytywnego nastawienia do nauki języków obcych, rozwój cyfrowych i produkcyjnych umiejętności językowych. W projekcie biorą udział uczniowie pod opieką Pani Barbary Gwiżdż wraz z partnerami ze szkół z innych państw Europy, którzy dopiero rozpoczęli swoją przygodę z językiem niemieckim.