W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klas 8 wzięli udział w międzynarodowym projekcie eTwinning rozwijając swoje umiejętności językowe oraz kompetencje kluczowe. Głównym celem projektu była międzynarodowa współpraca uczniów z różnych krajów Europy oraz utrwalenie zagadnień leksykalno- gramatycznych z podstawowych działów nauki języka niemieckiego dla poczatkujących.

Projekt został założony w październiku z inicjatywy p. Barbary Gwiżdż, a prowadzony od listopada do maja przez p. Annę Spytkowską.

Uczestnicy projektu:

Klaudia Firek kl. 8A

Wiktor Sękowski kl. 8A

Julia Matejko kl. 8A/ Wojciech Bosowski kl. 8B

Hanna Ciesielczyk kl. 8B

Dawid Giza kl. 8B

Oliwia Książek kl.8B

Kacper Trębacz kl.8B

Krystian Żądło kl.8B

Anna Sitarczyk kl. 8D

Współpracowaliśmy z uczniami z Turcji, Chorwacji i Grecji. Nasze aktywności odbywały się zgodnie z planem.

Pracę rozpoczęliśmy od przygotowania logo naszego projektu. Kilka naszych przykładów:

foto 1foto 2foto 3

 

 

 

 

 

 

 

 

W wyniku głosowania wyłoniono najpiękniejsze logo, które przygotowali nasi partnerzy z Turcji.

foto 4

 

 

 

 

 

 

 

 

Logo naszego projektu

Następnie zapoznaliśmy się z uczestnikami projektu pisząc o sobie krótkie informacje za pomocą aplikacji Padlet.

https://padlet.com/karizmatercume79/bung-macht-den-meister-vorstellungen-november-2022-avjswf5py0x8qyxd

Powitaliśmy się również w grupach mieszanych online rozmawiając poprzez Chatroom.

Przedstawiliśmy również naszą szkołę, nagrywając krótki film: https://youtu.be/kH4RC-ro6rE

Tworząc plakaty w Canvie przedstawiliśmy swoją rodzinę, utrwalając w ten sposób leksykę i konstrukcję zdań prostych i złożonych. Z naszych plakatów powstała internetowa książeczka w programie bookcreator:

https://read.bookcreator.com/uAuSVlq2phNLUXxZacqzPr1Yb0L2/cM_qmynhRdWAcCfB_LV3Qw

Nauczyciele spotkali się z uczniami online na Twinsspace. Przez usterki spotkanie kontynuowaliśmy na Zoomie. Relacja ze spotkania na kanale youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=rHnS7JjB5HI

Ćwicząc poprawną wymowę nagrywaliśmy opis swojego dnia, dzięki aplikacji Padlet. Zapraszamy do odsłuchania: https://padlet.com/annaspytkowska123/6yipq7pyphs0jfsz

Kolejnym interesującym zadaniem było tworzenie chmury słów za pomocą wordcloud. Korzystając z narzędzia Flipsneck i Bookcreator z naszych prac utworzyliśmy broszurkę o tematyce hobby. https://read.bookcreator.com/uAuSVlq2phNLUXxZacqzPr1Yb0L2/6uWABcsuT72Dzs9NNu1BlQ

Kolejną aktywnością było opisanie naszych zwyczajów żywieniowych. https://padlet.com/annaspytkowska123/ess-und-trinkgewohnheiten-63wmt114o6lf33ti

foto 7

 

 

 

 

 

 

 

W grupach mieszanych pisaliśmy za pomocą narzędzia mentimeter, które słówka niemieckie szczególnie zapadły nam w pamięci, podczas aktywności w projekcie.

foto 8

 

 

 

 

 

 

 

W marcu wzięliśmy udział w konkursie wiedzy o projekcie – nauczyciele przygotowali test Kahoot.

Pracowaliśmy nad wspólnym produktem końcowym projektu tworząc fantastyczny słownik niemiecko-angielski w programie Canva. Zapraszamy do obejrzenia: https://l24.im/jfct

Na koniec wypełniliśmy ankiety oraz wyraziliśmy nasze opinie dotyczące projektu. Z ewaluacji projektu wynika, że 95 % uczniów uznało, że uczestnictwo w projekcie przyczyniło się do rozwoju ich kompetencji językowych.

foto 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na koniec pracowaliśmy ze słownikiem, porównując zakres leksykalny, wykonując plakaty, które teraz zdobią klasę językową w naszej szkole.