W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klas 8 wzięli udział w międzynarodowym projekcie eTwinning rozwijając swoje umiejętności językowe oraz kompetencje kluczowe. Głównym celem projektu była międzynarodowa współpraca uczniów z różnych krajów Europy oraz utrwalenie zagadnień leksykalno- gramatycznych z podstawowych działów nauki języka niemieckiego dla poczatkujących.
Projekt został założony w październiku z inicjatywy p. Barbary Gwiżdż, a prowadzony od listopada do maja przez p. Annę Spytkowską.
Uczestnicy projektu:
Klaudia Firek kl. 8A
Wiktor Sękowski kl. 8A
Julia Matejko kl. 8A/ Wojciech Bosowski kl. 8B
Hanna Ciesielczyk kl. 8B
Dawid Giza kl. 8B
Oliwia Książek kl.8B
Kacper Trębacz kl.8B
Krystian Żądło kl.8B
Anna Sitarczyk kl. 8D
Współpracowaliśmy z uczniami z Turcji, Chorwacji i Grecji. Nasze aktywności odbywały się zgodnie z planem.
Pracę rozpoczęliśmy od przygotowania logo naszego projektu. Kilka naszych przykładów:
W wyniku głosowania wyłoniono najpiękniejsze logo, które przygotowali nasi partnerzy z Turcji.
Logo naszego projektu
Następnie zapoznaliśmy się z uczestnikami projektu pisząc o sobie krótkie informacje za pomocą aplikacji Padlet.
https://padlet.com/karizmatercume79/bung-macht-den-meister-vorstellungen-november-2022-avjswf5py0x8qyxd
Powitaliśmy się również w grupach mieszanych online rozmawiając poprzez Chatroom.
Przedstawiliśmy również naszą szkołę, nagrywając krótki film: https://youtu.be/kH4RC-ro6rE
Tworząc plakaty w Canvie przedstawiliśmy swoją rodzinę, utrwalając w ten sposób leksykę i konstrukcję zdań prostych i złożonych. Z naszych plakatów powstała internetowa książeczka w programie bookcreator:
https://read.bookcreator.com/uAuSVlq2phNLUXxZacqzPr1Yb0L2/cM_qmynhRdWAcCfB_LV3Qw
Nauczyciele spotkali się z uczniami online na Twinsspace. Przez usterki spotkanie kontynuowaliśmy na Zoomie. Relacja ze spotkania na kanale youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=rHnS7JjB5HI
Ćwicząc poprawną wymowę nagrywaliśmy opis swojego dnia, dzięki aplikacji Padlet. Zapraszamy do odsłuchania: https://padlet.com/annaspytkowska123/6yipq7pyphs0jfsz
Kolejnym interesującym zadaniem było tworzenie chmury słów za pomocą wordcloud. Korzystając z narzędzia Flipsneck i Bookcreator z naszych prac utworzyliśmy broszurkę o tematyce hobby. https://read.bookcreator.com/uAuSVlq2phNLUXxZacqzPr1Yb0L2/6uWABcsuT72Dzs9NNu1BlQ
Kolejną aktywnością było opisanie naszych zwyczajów żywieniowych. https://padlet.com/annaspytkowska123/ess-und-trinkgewohnheiten-63wmt114o6lf33ti
W grupach mieszanych pisaliśmy za pomocą narzędzia mentimeter, które słówka niemieckie szczególnie zapadły nam w pamięci, podczas aktywności w projekcie.
W marcu wzięliśmy udział w konkursie wiedzy o projekcie – nauczyciele przygotowali test Kahoot.
Pracowaliśmy nad wspólnym produktem końcowym projektu tworząc fantastyczny słownik niemiecko-angielski w programie Canva. Zapraszamy do obejrzenia: https://l24.im/jfct
Na koniec wypełniliśmy ankiety oraz wyraziliśmy nasze opinie dotyczące projektu. Z ewaluacji projektu wynika, że 95 % uczniów uznało, że uczestnictwo w projekcie przyczyniło się do rozwoju ich kompetencji językowych.
Na koniec pracowaliśmy ze słownikiem, porównując zakres leksykalny, wykonując plakaty, które teraz zdobią klasę językową w naszej szkole.