Budujemy kreatywnie mosty z innymi krajami

Przygoda uczniów klas ósmych z projektem "B.B.C.: Building Bridges Creatively" powoli dobiega końca. Mieli niesamowicie dużo zadań do wykonania, ale każde z nich było na swój sposób niezwykłe i uczniowie poradzili sobie z nimi doskonale. Niektóre z nich już są gotowe i chętnie opublikujemy poniżej ich efekty.

 Jednym z pierwszych i najbardziej czasochłonnych zadań było stworzenie wielkiego filmu z życzeniami "Szczęśliwego Nowego Roku" we wszystkich językach świata. Trudność sprawił fakt, że wziął w tym udział cały świat i ilość uczniów, którzy życzyli sobie wszystkiego dobrego była niesamowita. Film został podzielony na 3 części. Poniżej zamieszczamy linki do wszystkich filmów, zaznaczając przy tym, że nas skromny udział miał miejsce w pierwszym z nich:

? ALBUM Z ŻYCZENIAMI SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU - 1

? ALBUM Z ŻYCZENIAMI SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU - 2

? ALBUM Z ŻYCZENIAMI SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU - 3

 

Jednym z zadań było stworzenie albumu zdjęć ślubnych z różnych lat. Zebrano zdjęcia z różnych krajów świata w przedziale od 1900 roku aż po 2022 rok. Poniżej zamieszczamy link do albumu:

? ALBUM ZDJĘĆ ŚLUBNYCH Z CAŁEGO ŚWIATA

 

Kolejnym, powiązanym z poprzednim zadaniem było wykonanie plakatu na temat różnych tradycji ślubnych czy weselnych w naszym kraju, a następnie stworzenie z tego krótkiego filmu. Poniżej zamieszczamy link do całego albumu ze zbiorczą pracą z różnych krajów:

? ŚLUBNE TRADYCJE NA ŚWIECIE

 

Oprócz tego uczniowie mieli za zadanie wybrać najpiękniejsze miejsca Polski i krótko je opisać. Nasi uczniowie skupili się na najbliższej okolicy, czyli rejonie Małopolski - Babiogórski Park Narodowy, Ojcowski Park Narodowy, Tatry oraz Morskie Oko. Poniżej link do wspólnego dzieła z najpiękniejszymi miejscami z całego świata:

? NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCA PRZYRODNICZE NASZYCH KRAJÓW

 

Nasi ósmoklasiści stworzyli również wspólnie ze swoimi rówieśnikami album piosenek o tematyce różnych uniwersalnych wartości jak pokój, tolerancja, miłość. Poniżej znajduje się link m.in. z naszą polską "Tolerancją" Stanisława Sojki:

? ALBUM PIOSENEK Z RÓŻNYCH KRAJÓW

 

Chyba najtrudniejszym, ale równie ciekawym zadaniem było stworzenie arkostychu, czyli wiersza, w którym z każdej litery ze zdania "We are the world building bridges creatively" powstały kolejne wersy, a oprócz tego każdy wers czytany był przez autorów. Naszym uczniom trafiła się litera "D" i stworzyli zdanie "Don't hate people around you, just try to understand them" (Przestań nienawidzić ludzi dookoła, po prostu spróbuj ich zrozumieć). Poniżej link do całego wiersza:

? AKROSTYCH

 

Oprócz projektu najpiękniejszych miejsc w kraju, stworzono wspólnie kalendarz, gdzie każdy mógł dodać zdjęcia pięknych miejsc. Nasi uczniowie postanowili umieścić kolaż zdjęć z Jordanowa. Poniżej link do całego kalendarza, również z innymi krajami:

? KALENDARZ

 

Dodatkowo w związku z sytuacją na świecie postanowiliśmy poruszyć kwestie związane z pokojem na świecie i w naszej szkole zorganizowaliśmy akcję na przygotowanie w dowolnej formie czegoś w tej tematyce. Wśród wielu materiałów z całego świata, znalazł się również nasz:

? POKÓJ NA ŚWIECIE

 

Ponadto wszelkie nasze działania zamieszczaliśmy na Padlecie projektu i tam można odszukać wiele naszych działań, nasze przedstawienie się, podsumowanie projektu i wiele innych. Poniżej bezpośredni link do Padleta:

? PADLET

BBC around the world

Nasi uczniowie wzięli dziś udział w pierwszym międzynarodowym spotkaniu online w ramach projektu „B.B.C. Building Bridges Creatively” ???
Towarzyszyła im mieszanka przeróżnych emocji od niepewności ? aż po ekscytację ?.
Trójka wybranych ochotników połączyła się na Zoomie z pozostałymi uczestnikami z ponad 20 krajów.
Najpierw Iga przedstawiła siebie i swoich kolegów i koleżanki, a następnie po krótkich prezentacjach uczniów z innych szkół odbył się wielki test wiedzy o wszystkich krajach biorących udział w projekcie za pomocą Kahoot.
Tu musimy się pochwalić, bo wszystkie nasze wyniki były świetne, a Michał zajął ?miejsce zaraz po świetnie przygotowanych gospodarzach z Turcji.
Czy pozostali uczniowie z projektu byli zasmuceni brakiem możliwości dołączenia do spotkania? Niezupełnie. Dzięki pomysłowości uczniów, obserwowali wszystko „na żywo” dzięki udostępnieniu ekranu. Nasi uczniowie są naprawdę kreatywni!
Nie możemy się doczekać kolejnych wyzwań w ramach projektu eTwinning!
bbc kahootetwinning bbc